„Crustum“ – tai ne tik gerai žinomas kepyklėlių tinklas Vilniuje, bet ir prekės ženklas, kurį vietos gyventojai atpažįsta ir vertina jau daugiau nei dešimtmetį. Tačiau šis ilgametis sėkmės kelias galėjo baigtis, kai konkurentas bandė pasinaudoti administraciniais trūkumais ir užvaldyti prekės ženklą, kurio registracija buvo pasibaigusi. Ši istorija iliustruoja, kaip „Metida“ padėjo klientui ne tik apginti savo ilgalaikį turtą, bet ir užtikrinti, kad joks nesąžiningas veiksmas negalėtų sunaikinti prekės ženklo vertės.
Kiekvienas prekės ženklas turi savo istoriją
„Crustum“ prekės ženklas, pirmą kartą registruotas 2009 metais, kartu simbolizuoja ir pirmosios tuo pačiu pavadinimu veikiančios kepyklėlės atidarymą. Vėliau „Crustum“ tapo visos Vilniaus kepyklėlių kultūros dalimi. Kepyklėlės plėtėsi, įsitvirtino rinkoje, ir galiausiai 2019 m. buvo parduotos dabartiniam savininkui – UAB „Gustum“.
Deja, šio sandorio metu nebuvo laiku pratęsta paties prekių ženklo registracija, kas vėliau tapo itin svarbia aplinkybe. Kadangi ženklas buvo žinomas, bet nebesaugomas galiojančiu įrašu, konkurentas nusprendė užregistruoti identišką „CRUSTUM“ ženklą savo vardu, tik pridėdamas nežymų grafinį elementą. Situacija tapo kritiška, nes formalios apsaugos trūkumas galėjo leisti konkurentams perimti visą ženklą.
Strateginis atsakas: apginti ne dokumentus, o reputaciją
Vos tik klientas susidūrė su grėsme prarasti savo ženklą, „Metida“ komanda nedelsiant pradėjo veikti. Mūsų tikslas buvo aiškus – įrodyti, kad nepaisant pasibaigusios registracijos, „Crustum“ išliko rinkoje kaip gerai žinomas ir plačiai naudojamas ženklas. Nors konkurentas teigė, kad jam nebuvo žinoma apie ankstesnį prekės ženklą, mes turėjome kitokių argumentų.
„Svarbiausia buvo parodyti, kad toks žingsnis buvo nesąžiningas bandymas pasinaudoti situacija. Mes surinkome įrodymus apie plačiai naudojamą „Crustum“ ženklą, veikiančias kepyklėles, sėkmingą veiklą ir viešą atpažinimą,“ – aiškina Inga Lukauskienė, „Metida“ advokatė, atstovavusi UAB „Gustum“.
Be to, rinkome įrodymus, kad konkurentas, pateikęs paraišką, labai gerai žinojo apie „Crustum“ egzistavimą. Vilniuje veikiančių 13 kepyklėlių, įsikūrusių strategiškai svarbiose vietose, nuo prekybos centrų iki oro uosto, buvimas tik patvirtino, kad „Crustum“ buvo aktyviai naudojamas ir buvo neatsiejama Vilniaus maitinimo įstaigų kultūros dalis.
VPB Apeliacinis skyrius: aiškus sprendimas dėl nesąžiningų ketinimų
„Metida“ komandos pastangos atsipirko, kai VPB Apeliacinis skyrius nusprendė, kad naujai pateikta „CRUSTUM“ paraiška buvo pateikta turint nesąžiningų ketinimų. Remiantis pateiktais įrodymais, buvo aiškiai nustatyta, kad konkurento žingsnis buvo sąmoningas bandymas užvaldyti ženklą, kurį rinkoje jau ilgą laiką naudojo kitas asmuo. Todėl Apeliacinis skyrius pripažino, kad prekių ženklas „Crustum“ išliko teisėtai naudojamas ir apsaugotas nuo konkurencinio spaudimo.
„Nesąžiningi ketinimai yra labai subtili sritis, reikalaujanti ne tik teisinių žinių, bet ir tinkamo įrodymų rinkimo. Šiuo atveju svarbu buvo įrodyti ne tik naudojimą, bet ir tai, kad konkurentas negalėjo nepastebėti mūsų kliento ženklo veiklos,“ – pažymi I. Lukauskienė.
Pamoka: prekės ženklo registracijos svarba
Nors mūsų klientas sėkmingai apsaugojo savo prekės ženklą, šis atvejis yra svarbus įspėjimas visiems verslams. Registracijos galiojimo nepratęsimas arba vėlavimas užregistruoti prekės ženklo teisių perdavimo sutartį gali tapti didele rizika, ypač jei ženklas yra plačiai žinomas ir naudojamas rinkoje. Tokiais atvejais konkurentai gali mėginti pasinaudoti formalumų spragomis, o ginčas tampa kur kas sudėtingesnis.
Ar ši situacija gali pasikartoti?
VPB Apeliacinio skyriaus sprendimas yra svarbi pergalė ne tik mūsų klientui, bet ir visiems, susiduriantiems su prekių ženklų apsaugos iššūkiais. Jei neturite patikimos prekių ženklo apsaugos arba manote, kad jūsų teises gali pažeisti nesąžiningi veiksmai, būtina veikti nedelsiant. Kiekvienas atvejis reikalauja specifinės strategijos ir patyrusių teisės specialistų, kad būtų galima užtikrinti, jog jūsų verslas neprarastų to, ką kūrė metų metus.
Turite klausimų?
Jeigu domina teisinė konsultacija intelektinės nuosavybės klausimais kreipkitės į Metidą. Susidomėjusius prekių ženklo registracija kviečiami užpildyti greitą prekių ženklų registracijos formą.