„Harley-Davidson“ – tai ne tik Amerikos motociklų pramonės simbolis, bet ir pačių motociklininkų kultūros reiškinys.
Įkūrimas ir augimas
„Harley-Davidson“ įkurta 1903 metais Viljamo S. Harley ir Artūro Davidsono. Nuo pat pradžių įmonė orientavosi į aukštos kokybės, patikimų motociklų gamybą, o vėliau pradėjo dalyvauti ir lenktynėse. Tai padėjo įsitvirtinti rinkoje ir augti.
V-twin variklio burzgimas – prekinis ženklas
Vienas iš pagrindinių šio prekės ženklo motociklų bruožų yra jų variklių garsas. V-twin variklio konstrukcija sukuria unikalų garsą, kuris yra vienas iš pagrindinių šio prekės ženklo atpažinimo elementų. Todėl, įmonė bandė užregistruoti šį garsą kaip savo prekių ženklą, tačiau nesėkmingai.
Teisinės kovos
Nepaisant to, kad „Harley-Davidson“ negavo teisių į savo variklio garsą kaip prekinį ženklą, įmonė aktyviai kovojo su konkurentais, kurie bandė kopijuoti šį garsą. Šios teisinės kovos padėjo išsaugoti motociklų kokybę ir atpažįstamumą rinkoje.
Kultūrinė įtaka
„Harley-Davidson“ motociklai tapo sinonimu laisvei, nuotykiams ir Amerikos dvasiai. Motociklininkų klubai, susiję su šiais motociklais, yra gausūs, o įmonės logotipas yra puošiamas ant įvairių drabužių ir aksesuarų. „Harley-Davidson“ tapo ne tik motociklų gamintoju, bet ir gyvenimo būdu bei kultūros reiškiniu.
Įdomūs faktai:
- Pirmasis „Harley-Davidson“ motociklas buvo pagamintas 1903 metais, naudojant pirmąjį kada nors sukurtą V-twin variklį, kuris tapo įmonės vizitine kortele.
- 1917–1918 metais „Harley-Davidson“ gamino daugiau nei 20 000 motociklų JAV kariuomenei, naudojamų Pirmajame pasauliniame kare. Per Antrąjį pasaulinį karą įmonė taip pat gamino motociklus kariuomenei, skirtus važiuoti smėliu ir dykumomis.
- 1984 metais „Harley-Davidson“ įkuria „Harley Owners Group“ (H.O.G.) – motociklininkų klubą, siekdama suartinti savo klientus ir sukurti bendruomenę. Šiandien H.O.G. yra vienas didžiausių motociklininkų klubų, kuriame yra daugiau nei milijonas narių visame pasaulyje, o tai tik dar labiau įtvirtina „Harley-Davidson“ kultūrinę įtaką.
- Brangiausias šio prekės ženklo motociklas parduotas už 1,9 milijono JAV dolerių 2019 metais. Tai buvo unikalus, specialiai sukurto dizaino motociklas, vadintas „Blue Edition“. Šis motociklas buvo šveicarų juvelyrikos ir laikrodžių gamintojo „Bucherer“ bei motociklų dirbtuvių „Bündnerbike“ bendradarbiavimo rezultatas. „Blue Edition“ buvo pagamintas remiantis „Harley-Davidson“ Softail Slim S modeliu ir puoštas brangakmeniais bei auksu.
Primename, kad išvystytas ir žinomas prekių ženklas suteikia produktui kokybės ir prestižo. Vartotojai tokį produktą suvokia kaip vertingesnį, todėl už jį pasiruošę mokėti daugiau. Todėl kuo vertingesnis prekių ženklas, tuo didesnė produkto kaina. Daugiau informacijos apie prekių ženklų registravimo paslaugas galite rasti „Prekių ženklų” puslapyje. Taip pat visada galite užpildyti greitąją prekių ženklų registracijos formą.