Kai pasaulinis greito maisto gigantas „McDonald’s“ bandė užginčyti mūsų kliento „Mak Sushi“ teisę naudoti pavadinimą su priešdėliu „Mak“, mes iš karto žinojome, kad šis ginčas reikalauja ne tik profesionalios gynybos, bet ir tvirto pasitikėjimo. „McDonald’s“ tvirtino, kad „Mak“ gali suklaidinti vartotojus, nes yra per daug panašus į jų prekių ženklus, tokius kaip „McChicken“ ar „McDrive“.
Kuo ypatinga „Mak Sushi“ ir „Metidos“ strategija?
„Mak Sushi“ – tai sušių restoranas Klaipėdoje, turintis išskirtinį įvaizdį su Azijos virtuvės nuoroda. Pandos su bambukais logotipas yra neatsiejamas nuo jų prekių ženklo, suteikiantis „Mak Sushi“ išskirtinumo. Mūsų strategija buvo pabrėžti, kad mūsų kliento ženklas yra savitas, ir nėra pagrindo manyti, kad vartotojai jį supainiotų su „McDonald’s“.
„Nuo pat pradžių mūsų tikslas buvo parodyti, kad vietiniai prekių ženklai, kaip „Mak Sushi“, turi savo unikalumą, o jų visuma sukuria visiškai kitokį įvaizdį. Mūsų argumentai remiasi būtent tuo – viso prekių ženklo išskirtinumu, o ne vien pavienių raidžių panašumu,“ – aiškina Inga Lukauskienė, Metida advokatė, vadovavusi šiai bylai.
Vietos verslo pergalė prieš pasaulinį gigantą
Vilniaus apygardos teismas priėmė palankų sprendimą „Mak Sushi“, atmesdamas „McDonald’s“ pretenzijas ir patvirtindamas, kad ženklas nesukelia painiavos. Be to, teismas priteisė mūsų kliento naudai bylinėjimosi išlaidų kompensaciją. Tai – didžiulė pergalė mūsų klientui ir aiški žinutė, kad vietos verslas turi teisę apginti savo prekių ženklus.
„Šis atvejis rodo, kad, nepaisant priešingos pusės dydžio ir įtakos, mažos įmonės gali sėkmingai ginti savo teisę į išskirtinį prekių ženklą. Mes esame labai patenkinti, kad galėjome padėti „Mak Sushi“ apginti tai, kas priklauso jiems,” – priduria I. Lukauskienė.
Ateities perspektyvos
Ši pergalė įkvepia vietinius verslus ir parodo, kad teisingumas yra pasiekiamas net globalių prekių ženklų akivaizdoje. Jei susidūrėte su panašiomis problemomis ir manote, kad jūsų prekių ženklas gali būti ginčijamas, „Metida“ komanda pasiruošusi jums padėti. Kiekvienas atvejis yra unikalus, tačiau visada yra būdas apginti tai, kas teisėtai priklauso jums.
Turite klausimų?
Jeigu domina teisinė konsultacija intelektinės nuosavybės klausimais kreipkitės į Metidą. Susidomėjusius prekių ženklo registracija kviečiami užpildyti greitą prekių ženklų registracijos formą.