Metida | Prekės ženklas ir vartotojas: meilės istorija - Metida
Prekių ženklas
Prekių ženklas
Dizainas
Dizainas
Patentas
Patentas
Teisinės paslaugos
PASLAUGOS
Prekių ženklas
Prekių ženklas
Dizainas
Dizainas
Patentas
Patentas
Teisinės paslaugos
PASLAUGOS
Teisinės konsultacijos
Teisinės konsultacijos
E-komercija
E-komercija
Autorių teisės
Autorių teisės
Ginčai dėl prekių ženklų, dizainų, išradimų
Ginčai dėl prekių ženklų, dizainų, išradimų
IP scan paslauga
IP scan paslauga
ATGAL
Prekės ženklas ir vartotojas
2022 11 11
Prekės ženklas ir vartotojas: meilės istorija

Prekės ženklas ir vartotojas yra stipriai susiję: kiekviena prekė sieka pritraukti vartotoją ir priversti įsimylėti iš pirmo žvilgsnio. Kiekvieno verslo, produkto ar paslaugos tikslas yra finansinė nauda, kurią garantuoja ilgalaikis ryšys su vartotoju. Kaip žmonių santykiuose meilės romanas dažnai prasideda nuo pirmojo žvilgsnio, taip ir verslo pasaulyje, svarbus yra pirmasis produkto ar paslaugos įspūdis, nulemiantis ar pirkėjas norės su juo nueiti į antrą pasimatymą ir įsipareigoti ilgam.

 

 

Prekės ženklas – pirmojo įspūdžio svarba

 

Nėra tokios prekės, kuri nesiektų atkreipti į save dėmesį, būti pastebėta, pritraukti vartotoją, priversti įsimylėti iš pirmo žvilgsnio. Tikėtina, kad šiomis savybėmis pasižymi ir kitos panašios prekės. Bene svarbiausias kiekvienos prekės tikslas – išsiskirti, kad potencialus klientas pastebėtų prekę, panašių į ją prekių rinkoje, ir išsirinktų. Šiam tikslui pasiekti reikalingas išskirtinis prekinis ženklas. Verta pasistengti, kad pirmasis įspūdis būtų neišdildomas. Tačiau, vien išorės negana.

Kaip žino kiekvienas nuėjęs bent į kelis  „aklus“ pasimatymus, pirmasis įspūdis gali būti apgaulingas. Todėl kuriant prekės ženklą svarbu pasirūpinti ne tik jo išore, bet ir pačia idėja, vertybėmis, kurios atsispindėtų išorėje, neklaidindamos potencialaus pirkėjo. Tai vadinama reputacija. Prekės ženklai – ne žmonės. Suklaidinus vartotoją, antrasis pasimatymas gali ir neįvykti, net jeigu prekė būtų tikrai to verta.

Turite dėmesio vertą prekę ir ją reprezentuojantį prekių ženklą, į kurio kūrimą investavote daug laiko ir finansinių išteklių? Norite išvengti painaus meilės trikampio? Pats laikas prekių ženklą apsaugoti, kad juo negalėtų pasinaudoti nesąžiningi konkurentai.

 

 

Prekės ženklo registravimas

 

Didžiausios apimties apsauga prekių ženklui suteikiama jį registruojant. Prekinio ženklo registravimas Lietuvoje vykdomas Valstybiniame patentų biure. Asmuo, siekiantis apsaugoti prekių ženklą, Patentų biurui pateikia paraišką dėl prekių ženklo registravimo. Pagal nustatytas tvarkas, Patentų biuras atlieka prekių ženklo ekspertizę, priėmus teigiamą sprendimą, prekių ženklą paskelbia oficialiame Patentų biuro biuletenyje, ir praėjus 3 mėnesių protestų terminui, išduoda registracijos liudijimą. Jeigu visi etapai praeina be trikdžių, prekių ženklo registravimo procedūra trunka nuo 9 iki 10 mėnesių.

 

 

Kokie prekių ženklai saugomi?

 

Saugomi gali būti ne bet kokie prekių ženklai. Pagrindinė saugomo prekių ženklo savybė – išskirtinumas. Ženklas gali būti sudarytas iš bet kokių žymenų, pavyzdžiui:

  • žodžiai
  • piešiniai
  • raidės
  • skaičiai
  • spalvos
  • pakuotės formos
  • garsai bei jų kombinacijos.

 

Kad būtų saugomi, prekių ženklą sudarantys žymenys turi atitikti kelias būtinąsias sąlygas: visų pirma, jie turi atskirti vieno asmens prekes arba paslaugas nuo kitų; antra, jie turi būti tinkamai pateikti Prekių ženklų registre, kad suinteresuoti asmenys aiškiai galėtų nustatyti savininkui suteiktos nuosavybės apsaugos objektą.

Taip pat registruojamas prekių ženklas turi atitikti visus jam keliamus absoliučius reikalavimus. Tai reiškia, kad ženklas negali būti prekes ar paslaugas charakterizuojančio pobūdžio. Jis turi neprieštarauti viešajai tvarkai ir gerajai moralei. Jame negali būti naudojami oficialūs valstybių ir tarptautinių organizacijų simboliai (be leidimo juos naudoti). Pagal šiuos parametrus, prekių ženklu gali būti laikomas ir įmonės pavadinimas ar asmens vardas. Todėl vardo patentavimas atliekamas ta pačia prekių ženklo registravimo tvarka. Tokie pat reikalavimai galioja ir logotipo registracijai. Logotipo registravimas (kitaip dar vadinamas – logotipo patentavimas) vykdomas ta pačia Prekių ženklo įstatyme nustatyta tvarka.

 

Prekių ženklų registras yra vieta, kurioje saugomi duomenys apie prekių ženklų registracijas. Prieš registruojant ženklą, rekomenduojama jame patikrinti ar kitas toks pats bei panašus prekių ženklas dar nėra įregistruotas. Rekomenduojama prekių ženklo ar logotipo registraciją patikėti patyrusiems specialistams, kurie atliks norimo registruoti prekių ženklo ekspertizę, išanalizuos situaciją ir pasiūlys tinkamiausią registravimo strategiją. Įregistruotas prekių ženklas laikomas intelektine nuosavybe, į kurią negali kėsintis kiti asmenys.

 

 

Prekių ženklo registravimo nauda | Prekės ženklas ir vartotojas

 

Prekių ženklo registracija suteikia jos savininkui išimtines teises į intelektinę nuosavybę, šiuo atveju, prekių ženklą. Registruodami jį esate tikri, kad apsaugosite verslo identitetą ir lėšas, investuotas į jo kūrimą ir vystymą, tapsite unikalūs, apsaugosite prekių ženklą nuo tapačių ir panašių žymenų naudojimo. Būsite išskirtiniai, galėsite apginti reputaciją ir vertybes, siejamas su jūsų produktais. Ilgalaikis vartotojo ir prekių ženklo ryšys, suteiks galimybę gauti finansinę naudą ateityje (prekių ženklą parduodant, licencijuojant, suteikiant franšizę ir pan.).

 

Registruotas prekių ženklas garantuoja jums meilės romaną su vartotoju, kuris gali trukti neribotą laiką – prekių ženklo savininkui suteikiamos išimtinės intelektinės nuosavybės teisės yra saugomos 10 metų. Jeigu prekių ženklas yra naudojamas toliau, terminas gali būti pratęsiamas tiek, kiek yra reikalinga.

Dalintis

Sklandžiam svetainės veikimui, jūsų naršymo patirties gerinimui bei rinkodarai naudojame slapukus. Spausdami sutinku ar toliau naršydami svetainėje, Jūs sutinkate su slapukų įrašymu. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti – Daugiau informacijos.

Palauk! Dar neišeik...

X

Palik savo kontaktus ir gauk nemokamą konsultaciją!