Prekės ženklo (trademark) registravimo pradžia
1. Išanalizuokite panašius prekių ženklus
Dažnai prekių ženklų (angl. k. trademark) savininkai Lietuvoje yra linkę atsainiai pasižiūrėti į pasiruošimą prekės ženklo registracijai. Tai, kad sugalvojamas savininkui patinkantis prekės ženklas, sukuriamas jo vaizdas – dar nereiškia, kad galima bus lengviau atsikvėpti pateikus dokumentus registracijai. Prekės ženklo registravimas susideda iš keletos žingsnių. Prieš pradedant reikėtų įsivertinti 2 kriterijus:
- Ar ženklas atitinka absoliučius reikalavimus (nėra amoralus, aprašomasis);
- Atlikti visapusę prekių ženklo paiešką: susipažinti su jau užregistruotų ženklų keliama rizika, kurie gali būti pagrindinė kliūtis sėkmingai registracijai.
2. Įsivertinkite riziką | Prekės ženklo registravimas
Šiuo metu visi turi prieigą prie ženklų duomenų bazių ir gali pasitikrinti, ar nėra identiškų, tapačių ankstesnių ženklų – tai nėra sudėtinga. Deja, dažnai ženklų savininkai gauna pagrįstus protestus dėl anksčiau registruotų ženklų, kurie, rodos, neatrodė panašūs. Galbūt ženklų savininkai galėjo to išvengti?
Klaidingai manoma ir dėl to, jog Valstybinis Patentų Biuras priėmęs sprendimą registruoti prekių ženklą atsižvelgė į visas galima kliūtis. Tam tikrų šalių patentų biurai atlieka pilną ekspertizę – įvertina ne tik absoliučius reikalavimus, bet ir santykinius (naujo ženklo panašumą į anksčiau registruotus ženklus). Tačiau Lietuvoje galimus ginčus dėl prekių ženklų reikia numatyti ir įsivertinti prieš paduodant paraišką patiems. Tam reikia turėti daug patirties ir naujausios ginčų praktikos žinių. Nemalonu, kai ženklas jau įvedamas į rinką, investuota daug pinigų į produkto ar paslaugos populiarinimą, ir gautas protestas viską verčia aukštyn kojomis.
3. Prekės ženklo registravimo pradžia: tinkama strategija
Rizika gerokai sumažėtų, jeigu dar prekių ženklo paieškos etape, savininkas patikėtų paiešką bei prekių ženklų įvertinimą intelektinės nuosavybės ekspertams, kurie išsigrynina mažiausiai rizikingą žodį, teisingai susidėlioja vaizdą ir pasiruošia paraiškos pateikimui. Tai įprasta praktika didelėms tarptautinėms kompanijoms, kurios išvengia rizikos dėl prekių ženklo panaikinimo, o tai yra sėkminga prekės ženklo registravimo pradžia.
4. Nepalikite prekių ženklo be priežiūros
Kai ženklas užregistruotas ir gaunamas registracijos liudijimas – sėkmė, atrodytų, jau savininko rankose. Tačiau nauji ženklai nuolat registruojami, ir savininkai patys turi rūpintis, kad nebūtų užregistruoti tie, kurie jau egzistuoja ir bus jų tiesioginiai konkurentai rinkoje. Tam reikia nuolat stebėti Lietuvoje galiojančių ženklų registrus, įvertinti tapačius ir klaidinančiai panašius ženklus, bei laiku pateikti protestus. Tai gana sudėtingas ir nuoseklus darbas, todėl geriau jį patikėti intelektinės nuosavybės srities profesionalams – tuomet savininkai galės ramiai investuoti savo laiką į įmonės, verslo, prekių ženklų plėtrą ir būti ramūs bei užtikrinti.
Pateikite PREKĖS ŽENKLO REGISTRACIJOS UŽKLAUSĄ ir mes atsiųsime Jums palankiausią registravimo kainos pasiūlymą.
Pritrūko informacijos? | Prekės ženklo (trademark) registravimo pradžia
Skaitykite daugiau apie prekės ženklo registraciją ir logotipo apsaugos reikšmę verslui.