Verslo kūrimas – malonus, tačiau ilgas ir didelių pastangų bei išteklių reikalaujantis procesas. Svarbi jo sudedamoji dalis yra prekių ženklai. Tamprioje prekių ir paslaugų rinkoje kaip niekada svarbus išskirtinumas. Būtent jis šiandien nulemia verslas bus sėkmingas ar ne.
Verslo išskirtinumas nėra savaime suprantamas. Turime jį sukurti. Kurdami pasitelkiame mentalinius, fizinius, dažnai ir finansinius resursus. Skiriame laiką, dedame pastangas, ieškome pagalbos iš šalies, investuojame. Pagaliau turime rezultatą – prekių ženklą. Ką su juo daryti toliau? Apsaugoti!
Prekių ženklo apsauga
Prekių ženklas yra intelektinė nuosavybė, kurios apsauga nebūtina. Jeigu savo veiklos nevertini rimtai, nesieki jos plėsti, iš jos uždirbti, žinai, kad tai trumpalaikė, niekur nevedanti iniciatyva, prekių ženklo apsauga tikriausiai nebus reikalinga. Priešingu atveju – prekės ženklo apsauga yra rekomenduojama, jeigu nori apsisaugoti nuo nesėkmės.
Kodėl verta registruoti prekių ženklą?
Prekių ženklas kuria verslo ryšį trimis lygmenimis: pirmiausia, su Tavimi pačiu kaip verslo ir prekių ženklo savininku, tada su partneriais, investuotojais ir vartotojais, galiausiai, trečiaisiais asmenimis (konkurentais, valstybinėmis institucijomis, teismais).
Prekių ženklas ir verslo savininkas
Vystydami verslą, kurdami prekių ženklą, iš dalies kuriame ir patys save: išgryniname vertybes, piešiame ateities viziją, vystome atsakingą požiūrį į savo veiklą. Prekių ženklo apsauga garantuoja asmeninę verslo savininko atsakomybę prieš save ir verslą – įpareigoja numatyti ilgalaikius tikslus, plėtros galimybes. Atsakingas požiūris į veiklą didele dalimi nulemia ir jos sėkmę. Apsaugoti prekių ženklai padeda šį atsakingą požiūrį kurti ir išlaikyti.
Prekių ženklai ir vartotojas (partneris, investuotojas)
Apsaugoti prekių ženklai garantuoja tvirtą ir ilgalaikį vartotojų bei galimų partnerių, investuotojų santykį su kuriamu verslu. Aiškios vertybės, vidinė verslo savininko disciplina, kurią suteikia ženklo apsauga, nuolatinis prekių ženklo kūrimo ir vystymo procesas leidžia pritraukti ir išlaikyti vartotoją.
Apsaugoti prekių ženklai garantuoja patikimumą ir prieš kitus asmenis, kurie yra suinteresuoti Tavo verslo sėkme, investicijomis į verslą, kolaboracijomis su prekių ženklu. Apsaugotas prekių ženklas partneriams garantuoja, kad rizikos yra valdomos ir verslas nepatirs nesėkmės, susijusios su nesąžininga konkurentų veikla.
Apsaugotas prekių ženklas suteikia savininkui teisę ženklą perduoti, išnuomoti, įkeisti, parduoti, suteikti licencijas ar kitaip naudoti, kartu gaunant iš to finansinės naudos.
Prekių ženklas ir tretieji asmenys
Kokios verslo rūšies besiimtum, atsiras žaidėjų, kurie konkuruos paslaugų ir prekių kokybe. Neretai pasitaiko, žaidėjai konkuruoja nesąžiningai. Išsiskiriantis ir apsaugotas prekių ženklas yra bene pagrindinis įrankis, kuris gali apsaugoti nuo ženklo kopijavimo, naudojimo nesąžiningos konkurencijos tikslais. Prekių ženklų registracija suteikia teisę uždrausti kitiems naudoti panašų ženklą panašioms prekėms ir paslaugoms.
Taip pat, registruoti prekių ženklai suteikia teisę kreiptis į valstybines institucijas (Valstybinį patentų biurą, teismus, Muitinės departamentą), kurios privalo imtis veiksmų, kad savininko teisė į prekių ženklų naudojimą nebūtų pažeista, pažeidimas būtų sustabdytas, o teisę pažeidus būtų atlyginta žala.
Ir svarbiausia – prekių ženklo apsauga prieš nesąžiningus konkurentus veikia prevenciškai. Retas jų bandys kėsintis į teisės aktais apsaugotą verslo išskirtinumą. Taip pat, registruotas prekių ženklas suteikia apsaugą prieš sąžiningus konkurentus, kurie prekių ženklą gali nukopijuoti atsitiktinai. Registruojant naują prekių ženklą būtina įsitikinti, kad toks pats ar panašus jau nėra įregistruotas. Šiuo tikslu turi būti atliekama prekių ženklų paieška.
Neretas prekių ženklo neregistruoja, nes tai atrodo ilga ir brangi procedūra. Tačiau tie, kurie prekių ženklo neregistravo ir bandė savo teises apginti teisme, gali patvirtinti, kad šis procesas dažnai yra dar ilgesnis ir brangesnis. Taip pat prarandamos investicijos, kai prekių ženklo apginti nepavyko vien dėl to, kad konkurentas tapatų ar panašų įregistravo anksčiau. Prekių ženklo registravimas dažnai yra varžybos, kas bus pirmas – Tu ar Tavo konkurentas?
Pritrūko informacijos?
Skaitykite daugiau apie prekės ženklo registraciją bei logotipo apsaugos reikšmę verslui. Sekite mus socialiniuose tinkluose ir gaukite naujausią informaciją apie prekių ženklų registraciją bei įvairias kompensacijas.