Metida | Vardai - prekių ženklai. Įžymybių vaikai
Prekių ženklas
Prekių ženklas
Dizainas
Dizainas
Patentas
Patentas
blank
Teisinės paslaugos
PASLAUGOS
Prekių ženklas
Prekių ženklas
Dizainas
Dizainas
Patentas
Patentas
blank
Teisinės paslaugos
PASLAUGOS
Teisinės konsultacijos
Teisinės konsultacijos
E-komercija
E-komercija
Autorių teisės
Autorių teisės
Ginčai dėl prekių ženklų, dizainų, išradimų
Ginčai dėl prekių ženklų, dizainų, išradimų
IP scan paslauga
IP scan paslauga
ATGAL
vardai prekių ženklai
Įžymybių vaikų vardai – registruoti prekių ženklai

Dažnai įžymybių vaikų vardai – prekių ženklai. Kokios priežastys lemia tokį vardų registravimą?

 

 

Dažnai įžymybių vaikų vardai – prekių ženklai

 

Ar kada pagalvojote, kad Jūsų pavardė ar vaiko vardas galėtų būti užregistruotas kaip prekių ženklas? Dainininkė, dizainerė Viktorija Beckham pateikė paraiškas užregistruoti savo keturių vaikų vardus kaip prekių ženklus. 2016 m. gruodžio 22 d. įregistruotas žodinis Europos Sąjungos prekių ženklas „Harper Beckham“. Pareiškėju prašyme Viktorija nurodoma kaip „tėvas ir teisių turėtojas-saugotojas“. Tai reiškia, kad ji yra vienintelis asmuo, galintis teisėtai naudoti šį pavadinimą tiek gaminiuose, tiek teikiant paslaugas. Minėtas garsenybės vaikų vardas-prekių ženklas, įregistruotas prekių ir paslaugų klasėse, apimančiose tokius gaminius kaip žaislus, drabužius, sveikatos ir grožio prekes, leidinius, garso, vaizdo įrašus. O paslaugų su „Harper Beckham“ prekių ženklu negalėtumėte teikti muzikos įrašymo, koncertų, televizijos, švietimo, sporto srityse.

 

Kaip prekių ženklai taip pat įregistruoti ir trijų sūnų Brooklyn, Romeo ir Cruz vardai junginiuose su Beckham pavarde. Ir panašu, kad šie prekiniai ženklai jau yra naudojami: vyresnysis sūnus Brooklyn Beckham garsėja kaip fotografas, Harper Beckham bendradarbiauja su Anglijos Nacionaliniu baletu, Romeo Beckham dirba su „Burberry“ mados namais, o Cruz Beckham išleido savo pirmąjį muzikinį įrašą „If Every Day was December“.

 

Be abejo, garsenybės taip pat yra užregistravę savo pačių vardus bei pavardes kaip prekių ženklus. Pats Davidas Beckham užregistravo savo vardą Europos Sąjungos prekių ženklų registre 2000 m., o Viktorija tą padarė 2002 m.

 

 

Vaikų vardai – prekių ženklai. Registravimo motyvai

 

Kyla klausimas, kodėl įžymybės nori apsaugoti savo ir savo vaikų vardus, registruodami juos kaip prekių ženklus? Yra dvi pagrindinės priežastys. Pirmoji ta, kad įgyjama oficiali teisinė apsauga pareikštam prekių ir (arba) paslaugų sąrašui. Taip galima užsidirbti iš teisiškai apsaugoto pavadinimo, pavyzdžiui, licencijuojant jį arba tiesiogiai parduodant savo produktus su registruotu prekės ženklu. Priminsime, kad licencija yra ženklo savininko (licenciaro) leidimas kitam asmeniui (licenciatui) naudoti ženklą licencinėje sutartyje nustatytomis sąlygomis. Ženklo savininkas turi teisę suteikti kitam asmeniui savanorišką išimtinę arba neišimtinę licenciją visoms arba daliai prekių ir (ar) paslaugų žymėti tam tikroje teritorijoje.

 

Antroji priežastis – užtikrinti, kad kiti neužsiregistruotų tapataus ar labai panašaus pavadinimo ir nesipelnytų iš garsių žmonių pavardžių. Tiesa, labai svarbu pabrėžti, kad skirtingose šalyse skiriasi reikalavimai prekių ženklų naudojimui. Pavyzdžiui, JAV yra labai sudėtingos taisyklės dėl reikalavimo naudoti prekių ženklus iškart po registracijos. Tuo tarpu Europos Sąjungoje, pareiškėjas neprivalo pateikti prekių ženklo naudojimo įrodymų, kad galėtų gauti ES prekių ženklo registracijos liudijimą. Tačiau ir čia galioja taip vadinama „penkerių metų naudojimo“ taisyklė. Jei registruotas ES prekės ženklas nebūtų naudojamas penkerius metus po registracijos, galima būtų teikti pretenziją ir reikalauti esamo prekės ženklo savininko teisių panaikinimo.

 

 

Nesėkmingi bandymai

 

Kaip ne itin sėkmingą pavyzdį apsaugoti savo vaikų vardus pateiksime Jay Z ir Beyoncé bandymus 2012 m. registruoti savo dukros „Blue Ivy Carter“ vardą Europos Sąjungos prekių ženklų registre. Didelių kliūčių užregistruoti ES prekių ženklą nebuvo, tačiau garsenybės negalėjo užtikrinti registracijos JAV. Joje nacionalinei Patentų ir prekių ženklų tarnybai (USPTO) pareiškėjai turėjo įrodyti, kad jie iš tikrųjų jau dabar naudoja prekių ženklą pareikštoms prekėms ar paslaugoms. Nuo šių metų pradžios jie vis dar bando užregistruoti „Blue Ivy“ vardą. Jų pirmoji paraiška buvo atmesta USPTO, nes nebuvo įrodyta, kad jie realiai naudoja prekių ženklą.

Atsižvelgiant į tai, kad pora šiuo metu dar nenaudoja savo dukters vardo jokiose veiklose ir nežymi jokių gaminių, tikėtina, kad bent jau JAV prekių ženklų tarnyba atsisakys įregistruoti šią paraišką. Tokiu būdu nebus leista įgyti išimtinės pavadinimo, sietino su vaiko vardu, apsaugos. Tikriausiai taip pat gali nutikti ir su pateiktomis paraiškomis užregistruoti neseniai garsenybėms gimusių dvynių Sir Carter ir Rumi Carter vardus kaip prekių ženklus JAV.

 

Grįžtant prie Davido ir Viktorijos Beckham, jie ir toliau plečia savo vaikų vardų apsaugas, t.y., Europos Sąjungos prekių ženklų pagrindu registruoja tarptautinius prekių ženklus ir laikui bėgant įgyja vis platesnę teisinę apsaugą kitose pasaulio šalyse. Tarptautinio prekių ženklo pagrindu gali būti ir nacionalinė šalies registracija, ir Europos Sąjungos, kaip vieneto, prekių ženklas. Tolesnis apsaugos plėtimas į kitas šalis yra tęstinis procesas.

 

 

Tiksliai numatykite, kur ir ką saugoti

 

Registruodami savo ar savo vaikų vardus kaip prekių ženklus, pirmiausia teisingai pasirinkite teritoriją, bei numatykite apsaugos apimtį (t.y. sudarykite galutinį prekių bei paslaugų sąrašą, kurio vėliau, deja, paraiškoje jau nebegalėsite papildyti). Sėkmingai užregistravę prekių ženklą tinkamoje teritorijoje įgysite apsaugą būsimoms prekėms ar paslaugoms žymėti. Per visą prekių ženklo registracijos galiojimo laikotarpį kiti asmenys negalės pasinaudoti Jūsų įregistruotu žodžiu ar žodiniu junginiu, nes prekių ženklo registraciją galima pratęsti neribotą kiekį kartų kas 10 metų. Žvelgiant į ateitį ir sekant įžymių tėvų pavyzdžiu, vos tik gimus vaikui jau būtų galima pradėti planuoti jo vardo teisinę apsaugą ir, žinoma, siekti maksimalios apsaugos būsimoms jo veikloms.

 

Žmonių vardai, laiku užregistruoti kaip prekių ženklai ir naudojami realiuoju laiku, gali tapti tarptautinio mąsto visiems žinomais prekių ženklais ir tuo pačiu didinti intelektinės nuosavybės vertę. Iš sėkmingų Beckham pavyzdžiu jau ir dabar matome, kad garsūs tėvai bei jų nepilnamečiai vaikai pasiekė milžinišką komercinę sėkmę. Pelnomasi ne tik iš tiesioginių pajamų, gautų naudojant minėtus prekių ženklus, bet ir iš licencijų. Be viso to, prekių ženklai su laiku įgyja vertę, kurią galimą išmatuoti ir pinigine išraiška.

 

Violeta Sutkienė, METIDA asocijuota partnerė, Baltijos šalių pardavimų vadovė; Vita Sinkevičienė

Dalintis

Sklandžiam svetainės veikimui, jūsų naršymo patirties gerinimui bei rinkodarai naudojame slapukus. Spausdami sutinku ar toliau naršydami svetainėje, Jūs sutinkate su slapukų įrašymu. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti – Daugiau informacijos.

blank

Palauk! Dar neišeik...

X

Palik savo kontaktus ir gauk nemokamą konsultaciją!